A newly installed or reset S-pushTAN-App
Before you start, you will have to reset your S-pushTAN-App. Please note that the procedures for doing so for Android devices and iPhones/iPads are different.
Sparkassen-Card (debit card) – card number
If you are setting up the app a repeat time, you will be asked to enter your card number. This is why it is important to have your Sparkassen-Card (debit card) to hand. The card number is on the back of the card.
Online banking login details
To use pushTAN, you will need your Sparkasse online banking login details: Your username or login ID and your online banking PIN.
If you have forgotten your password for the S-pushTAN-App, you will need to set up the app again. Luckily, that’s really easy. The only thing to bear in mind is that this works differently for Android and iPhones. To proceed, please follow the instructions below.
Note: These instructions are an example only and may slightly differ depending on your mobile end device or bank.
Verlust der Sparkassen-Card, Mastercard oder Visa Card und Sperre des Online-Banking | 116 116 (kostenlos) |
Mastercard / Visa Card Allgemeine Fragen |
089 411 116-336 Servicezeit: Montag bis Freitag 8:00 bis 20:00 Uhr |
Mastercard / Visa Card 24-Stunden-Servicehotline |
089 411 116-446 Verlust, Sperre, Ersatz ihrer Kreditkarte |
Mastercard Gold Reise-Notfallservice/Versicherungen 24-Stunden-Servicehotline |
089 411 116-111 Versicherungs- und Schadensfälle |
Visa Card Versicherungen |
089 21 60 17 17 |
Die angegebenen Preise gelten bei Anrufen aus dem Festnetz der Deutschen Telekom. Bei Anrufen aus Mobilfunknetzen beträgt der Preis maximal 42 ct/min.
* Anrufe aus dem Ausland sind kostenpflichtig. Die Höhe der Gebühren richtet sich nach den Preisen des jeweiligen ausländischen Anbieters/Netzbetreibers.